Thassos 2015



   Fără un gram de nebunie nu poți  realiza lucruri mărețe. Așa s-a întâmplat și cu vacanța noastră din Thassos (cunoscută ca insula de smarald a Greciei) în anul 2015.
Cautam o vacanță pe o insulă grecească  într-o perioadă nu foarte aglomerată, cautam o insulă care să poată fi descoperită de la nord la sud într-un mod simplu în care aventura trebuia să predomine, un loc unde să  fim înconjurați de mare și munte, un loc unde să avem timp pentru noi...

La Târgul de Turism al României din februarie am găsit o ofertă prin agenția Christian Tour într-o perioadă foarte bună conform tiparului nostru (sfârșitul lunii mai - începutul lunii iunie) ce cuprindea:
- 7 nopți cazare la hotel 3* cu mic dejun inclus
- transport cu autocarul din Suceava catre Thassos și retur
- ghid în limba română și asistență turistică
toate acestea la un preț echivalent a 100 de euro pentru 2 persoane. Inițial nu ne-a venit să credem și am fost sceptici (suna prea bine pentru a fi adevărat) fiind prima experiență cu autocarul care ne-a suprins într-un mod plăcut și a fost un punct important de inspirație pentru viitoarele excursii.



Hotelul
Asteptarile noastre au fost depășite deoarece am ales un hotel foarte aproape de mare - Calypso (în prezent Princess Calypso) amplasat într-un cadru mirific înconjurat de palmieri și pini avand în centru o piscină impresionantă in Skala Prinos, o stațiune cu multe plaje virgine situată la 12 km de Limenas (capitala insulei Thassos) alaturi de un mic șantier naval dar și un port care ne-a făcut cu ochiul...



Ce am vizitat
Cu toate că am prins două zile ploioase la începutul sejurului am avut un prilej bun de odihnă pe de-o parte dar și de planificare făcând trasee și descoperind zeci de puncte de atracție ale insulei și tot atâtea plaje. De aceasta dată am refuzat excursiile opționale oferite de agenție și am stabilit să închiriem o mașină pentru 30 de euro/zi deoarece turul insulei însumează aproximativ 100 km.

Limenas
   Vestigii istorice, muzeu de arheologie, taverne și magazine de suveniruri pe străduțe vopsite in alb... Mai adăugăm liniștea și razele fierbinți ale soarelui ce se năpusteau asupra noastră, greu de crezut ca făceam din nou parte din acest decor cunoscut deja din vacanța din Rodos... Aici ne aflam în capitala insulei Thassos în care viața nu avea ceas. 





IrisGold Jewlery Factory
   Bijuterii din aur de 14 și 18k toate lucrate manual in Thassos, o Bijuterie cu un peisaj de poveste, cu prețuri foarte bune, gramul de aur fiind cu aproximativ 100 de lei mai ieftin decât la noi.

Giola, piscina sirenelor



   După câțiva km parcurși, într-o locație izolată la capătul unui drum obositor (pe jos, deoarece nu se poate ajunge cu mașina, ea fiind lăsată la șosea nu departe de indicatorul care ne trimitea către locație) am descoperit Giola - o piscină naturală de o frumusețe rară cu apă turcoaz - fiind înconjurată de stânci - ce ne-a arătat că natura este cel mai bun arhitect și ne suprinde mereu cu minunățiile ei...

Golden Beach și alte plaje




   Cea mai populară plajă a insulei ne-a întâmpinat cu nisip auriu și apă cristalină luand parte la o piesă de teatru a naturii.

Mănăstirea Arhanghelului Mihail



   Drumul ne-a dus către cea mai mare mănăstire a insulei, in curtea acesteia  primind pantaloni lungi și bluză. Am aflat ca biserica mănăstirii are o vechime de peste 400 de ani și o poveste impresionantă.

Satele de munte






   Copleșiți de arșița după-amiezii am vizitat și cateva sate de munte: Panagia în care se află o fabrică de ulei de măsline și Theologos cu al său minunat muzeu folcloric.

   Am menționat mai sus de un port în apropiere de hotelul nostru care ne-a făcut cu ochiul. Ei bine, de acolo am luat feribotul către orașul-port Kavala de care ne-am îndrăgostit la prima vedere... Apeductul lui Suleyman cu o lungime de aproape 300 metri împreună cu o sumedenie de clădiri istorice ne-au dat senzația de un amfiteatru imens.










Nu am apucat să ne bucurăm însă și de alte plaje renumite (Marble Beach e un exemplu perfect), nu am apucat sa facem scuba diving și de asemenea au rămas nedescoperite o mulțime de obiective turistice.

Însă  am promis că data viitoare când vom ajunge in Thassos vom sta cel puțin două săptămâni...






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dor de Ceahlau si Pensiunea Perla in 3 povesti