Rodos - Luna de miere - septembrie 2014

  

   După ce am tot auzit de insulele Dodecaneze am ales ca destinație una în care soarele e stăpân în jur de 300 de zile pe an în partea de sud a Mării Egee unii numind-o Insula Florilor alții a Trandafirilor roz - o insula unde se afla una dintre cele 7 minuni ale lumii antice, mai exact - Colosul din Rodos - o statuie uriașă ce îl înfățișa pe Helios, zeul grec al Soarelui insula luând naștere conform legendelor din iubirea acestui zeu pentru nimfa Roda. 



Noi am numit-o și Insula Pisicilor datorita numărului uriaș de pisici intalnite pe metru pătrat.

Una peste alta, am zis ca 25 de grade pentru jumătatea lunii septembrie sunt mai mult decât suficiente și am profitat de o oferta 'Last Minute' puțin peste 600 de euro ce a inclus:
- zbor București - Rodos și retur, bagaj de cala inclus și taxe aeroport incluse
- 7 nopți cazare hotel 3 stele cu mic dejun inclus
- transfer aeroport - hotel - aeroport
- asigurare medicală
- asistenta turistică

Hotelul

   Amplasat lângă plaja cu nisip fin Zefyros beach (am vrut sa ne bucuram de un sejur la mare pe de-o parte)  LOMENIZ hotel - în prezent Island Resorts Marisol - a fost o alegere excelenta datorita distantei de 1 km față de orașul vechi (și sa ne bucuram de un oraș Patrimoniu UNESCO). Condițiile au fost excelente.

Ce am vizitat
 Rhodes Old Town
   Niciodată nu ne-am gândit ca o sa pășim în cel mai vechi oraș medieval din Europa inconjurat de ziduri imense, turnuri, porți asupra cărora timpul nu și-a lăsat amprenta. O fortăreață imensa ce aglomerează sute de străduțe înguste pavate cu piatră rotundă și tot atâtea magazine cu specific local toate astea în apropiere de portul Mandraki - Mandraki Harbour. Poarta Libertății, Strada Cavalerilor, Palatul Marelui Maestru, Ruinele templului Afroditei sunt doar repere care pe bună dreptate te întorc în timp începând cu secolul al III-lea i.Hr.







   Am ales doua excursii opționale, turul insulei cu autocarul (doar așa poți realiza unde te afli cu adevărat vizitând sate tradiționale, descoperind plaje minunate - plaja Faliraki este una dintre ele - făcând cunoștință cu insula) și croazieră în insula Symi.
Asistența turistică aici a făcut diferența.   Ghidul nostru, Ștefania a fost echivalentul unei întregi enciclopedii de care poți avea parte doar o singură dată în viață. Să vizitezi aproape trei sferturi din insulă într-o singură zi având la fiecare pas informații istorice, culturale, culinare înseamnă bogăție în Rodos.
    Am vizitat orașul Lindos și am fost surprinși de casele albe, ruinele acropolisului ce datează din secolul al IV-lea i.HR, Templul Atenei fiind cel mai vechi sit arheologic de pe insulă având coloane impunătoare.














   Surprinși de o frumusețe rară ce nu se poate descrie în cuvinte printre plantații de măslini ne-am continuat traseul vizitând satele tradiționale Afandou, Malona, Masari. Încet-încet loviți de o căldură obositoare în jurul prânzului am oprit pentru degustare de vinuri locale undeva lângă zona viticola Embona - cea mai mare podgorie din Rodos. Ne-am continuat drumul spre satul Sianna unde am achizionat miere dar și bautura locală Souma.
Stațiunea Faliraki ne-a răsfățat cu ape turcoaz și nisip auriu, golful Antony Quinn fiind un mic colț de Rai purtând numele actorului datorită filmărilor peliculei "Tunurile din Navarone".







Tavernele grecești cu muzică locală ne-au întâmpinat în stațiunea Ixia alături de magazine de suveniruri dar și produse tradiționale: miere, condimente, fistic. Pe seară am admirat un apus minunat cu un amestec bogat de nuanțe portocalii și roșii deschise în Kallithea

   Croaziera pe Insula Symi a fost una dintre cele mai puternice experiente pe mare de care am avut parte atât datorită traseului lung cât și așezării caselor insulei cu fața la mare. Pentru prima data inima noastră a tresărit puternic și ar fi dorit ca ferry sa plece și sa rămânem acolo, să-l pierdem cumva...
Ne-a fost prezentat procedeul de  pregătire al bureților naturali de mare - factor principal în dezvoltarea insulei dar și activitatea principala a localnicilor, am servit înghețată, am făcut shopping și plajă, toate acestea într-un decor învăluit de o simplitate și liniște deosebita. Aflasem ca actorul George Clooney a fost zărit de ghidul nostru cu câteva zile în urmă... În final am vizitat Mănăstirea Panormitis.





   Chiar dacă au rămas obiective și puncte de atracție pe care le-am omis (neavând pașaport la acea vreme ne-a fost imposibil o croazieră în Marmaris - la o aruncatura de băț de Rodos, nu am văzut fluturii multicolori din Valea Fluturilor și nici locul de întâlnire a celor doua mări Egee și Mediterana - dar și alte locuri) cu siguranță putem sa cităm din ghidul nostru, Stefania:

"Nu te poți întoarce din Rodos decât poet sau artist..."

x

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dor de Ceahlau si Pensiunea Perla in 3 povesti